bhp-pulsar.pl

e outsourcingu? Usługa outsourcingu polega na niczym innym, jak na przekazaniu pewnych funkcji firmie z zewnątrz. W przypadku ochrony przeciwpożarowej chodzi o przekazanie spraw z tym związanych do realizacji firmie BHP. Dzięki ko

Dodane: 05-03-2020 11:03
bhp-pulsar.pl bhp-pulsar.pl

Outsourcing z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest często oferowany przez firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Co jednak należy rozumieć przez samo pojęcie outsourcingu? Usługa outsourcingu polega na niczym innym, jak na przekazaniu pewnych funkcji firmie z zewnątrz. W przypadku ochrony przeciwpożarowej chodzi o przekazanie spraw z tym związanych do realizacji firmie BHP. Dzięki korzystaniu z usługi outsourcingu pracodawca nie musi się martwić o kwestie związane z PPOŻ, ponieważ wszystkim tym zajmie się odpowiednia firma. Największą zaletą outsourcingu jest to, że sprawy związane z ochroną przeciwpożarową są powierzone w ręce wykwalifikowanych specjalistów. Specjaliści do spraw PPOŻ oraz strażacy pomogą spełnić danej firmie wymagania dotyczące ochrony przeciwpożarowej, zawarte w przepisach prawnych. W ramach outsourcingu ochrony przeciwpożarowej są także przeprowadzane audyty, aktualność przeglądów i legalizacji sprzętów gaśniczych oraz ogólne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.

Przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy zawierają spis obowiązków pracodawcy wobec pracowników. Jest wiele świadczeń związanych z przepisami BHP, a jednym z nich jest zapewnienie odpowiednich środków ochronnych w miejscu pracy. Środki ochrony indywidualnej lub zbiorowej, które są rozumiane jako odzież ochronna lub środki ochrony wszystkich części ciała, są jednymi z ważniejszych świadczeń związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy. Odzież ochronna w miejscu pracy jest konieczna, kiedy w środowisku pracy występują szkodliwe substancje i nie ma możliwości neutralizacji szkodliwych czynników za pomocą ogólniejszych metod. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiedniej odzieży ochronnej. Odzież ochronna jest własnością pracodawcy, więc też w jego kwestii należy dbanie o jej czystość i higienę. W momencie kiedy pracodawca nie jest pewien swoich obowiązków, wynikających ze świadczeń BHP, może skontaktować się z odpowiednią firmą z branży BHP i zlecić wykonanie niezbędnego outsourcingu.

W wykonywaniu niektórych zawodów konieczne jest ukończenie szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej. Ukończenie szkolenia z pierwszej pomocy jest także wymagane podczas brania udziału w kursie na prawo jazdy. Jedną z wielu usług oferowanych przez firmy, które działają w branży BHP, jest szkolenie z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej w wypadkach drogowych. Ten rodzaj szkolenia jest skierowany głównie do osób, których charakter pracy wymaga częstego przemieszczania się samochodami, pociągami lub innymi środkami komunikacji. Program szkolenia pierwszej pomocy w wypadkach drogowych zawiera wiele punktów, w tym zabezpieczanie miejsca wypadku, rozpoznawanie stanów zagrożenia życia, wyciąganie poszkodowanych z samochodu i wiele innych. Samo szkolenie trwa około pięciu godzin i jest prowadzone przez kwalifikowanych i doświadczonych ratowników. Przeprowadzane akcje ratunkowe są pokazywane na specjalnym sprzęcie do szkoleń pierwszej pomocy przedmedycznej, co pozwala na zastosowanie wiedzy teoretycznej w praktyce.

Jedną z najważniejszych usług oferowanych przez firmy działające w branży BHP jest przeprowadzenie audytu z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Samo pojęcie audytu oznacza dokonanie oceny danej organizacji przez zewnętrzną i niezależną jednostkę. Jeśli więc jest mowa o wykonaniu audytu BHP, znaczy to nic innego, jak sprawdzenie czy dana firma spełnia wszystkie potrzebne wymagania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawcy mogą zlecić wykonanie audytu BHP odpowiedniej firmie, która sprawdzi i oceni, czy w miejscu pracy są spełnione wymagane przepisy. Po przeprowadzonym audycie, pracodawca otrzyma rzetelną informację o tym, czy w jego firmie są spełnione odpowiednie wymagania. Jednak samo otrzymanie protokołu z przeprowadzonej oceny to nie wszystko, ponieważ w razie jakichkolwiek nieprawidłowości pracodawca otrzyma także wskazówki, co należy poprawić. W przypadku, kiedy pracodawca nie jest pewien, czy jego firma spełnia wymagania z zakresu BHP, dobrze jest zlecić wykonanie audytu profesjonalistom.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja. Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze. Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.


© 2019 http://gazeta.klodzko.pl/